torsdag 10 januari 2013

Oj vad kul!

Noterade på en blogg - Janne J:s att han håller på och samlar in pengar för att resa till Nigeria, men inte för vilken resa som helst utan... nåja kolla in själva: http://jannejsplace.blogspot.se/2013/01/insamling-till-var-nigeria-resa.html

Jag är ju stark vurmare till insamlingar som inte går via olika stiftelser som skall ha sin beskärda del för att kunna fortsätta driva sin sak. Ok nu låter jag som en sur gubbe, men många av dessa stiftelser har sin kontor på adresser som vi andra dödliga bara kan drömma om att någonsin få bo på. Nä ut med er i förorterna, i källarlokaler eller varför inte till glesbygd etc. så att så mycket pengar som möjligt hamnar där ni säger att ni samlar in pengar till. Ingen nämnd ingen klämd, ni vet vilka ni är!

Men för Janne J:s insamling vill jag verkligen kunna hjälpa till så gå in och läs på hans blogg och skänk en tia eller två, eller varför inte en 100:ing

Lycka till Janne

Hälsningar,
Fritz

1 kommentar:

Janne.J sa...

Tack Fritz.
Jag lovar att varje skänkt krona hamnar på barnhemmet i Nigeria.
Kommer givetvis skriva och fota från överlämnandet mm på min blogg.
konto nr länsförsäkringarbank 90232063402

MVHL
Janne.J