söndag 6 januari 2013

Nu börjar det snart!

Om c:a 2 veckor börjar säsong 2013 för proffsen. Gissa om jag har längtat! Först ut är ju Tour de San Luis i Argentina, och som är det lopp jag kommer att hålla ett och ett par ögon på, det andra strax efter är Tour Down under, som för de flesta är den "riktiga" starten då det är en klass 1.1 tävling, De San Luis har ju inte samma status.
Det som är lite speciell med San Luis är att Cav skall dit för första gången, "mitt lag" Team Androni Giocattoli-Venezuela är ju givet sedan många år. Saxo Bank brukar också att var med där, och i år skall Cannondale (fd Liquigas) återigen vara med. Kul oavsett.
Fuskaren Armstrong
Det börjar sippra ut rykten att Armstrong skall "bekänna" sin doping, personligen så tror jag inte en sekund på det. Han har inte ett skräp att vinna på att erkänna, däremot så lär han förlora både den ena och den andra kronan om han skulle erkänna, för då lär företagen och privatpersonerna få ta kölapp för att lämna in stämningsansökningar emot honom.

Årets främst Protour cyklist Rodriquez letar lag enligt ryktet, detta efter att Katuscha inte fått någon Worldtour licens, helt galet faktiskt hur UCI resonerat när det gäller detta. Deras hänvisning till "etiska" skäl luktar byk, för om man skall börja kolla på sådant så borde väl Saxo Bank, Team Radioschack, Astana och Lampre ligga rätt så risigt till. Jag tror faktiskt att det hela är rent (sport)politiskt. Tycker synd om Angel Visioco som kom dit efter ett år i Androni, han är helt klart värd ett bättre öde.

Nä nu skall jag upp i duschen efter att ha trampat i nästan en halvtimmep å trainern. Blir nog ett utepass senare idag.

Ha det så gott

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: