fredag 1 februari 2013

Hur mycket klarar vi?

Glöm det!
Ja igår så började dagen grymt bra för mig, speciellt efter det med Tommy Prim. Det var för mig en riktigt stor händelse och gladde mig över resultatet. Dock så grusades glädjen grymt snabbt, det efter att Rasmusssen gick ut och sa att han har varit dopad i 13 år, först tänkte jag att nu j-r räcker det med att skriva om doping ett tag, senare tänkte jag att jag "släcker" cykelbloggar en sväng, inte ta bort den men ta bort alla synliga bilder och göra sidan helt svart och bara vit text. Som för att visa att vi som gillar cykel och sporten sörjer, för att det är en attans massa idioter som kommer ut och tror att de gör sporten en tjänst när de håller på och avslöjar sitt skitiga förflutna.

Ta t.ex. Armstrong, han verkar ju försöka få oss att vi skall ge honom en uns av medlidande, han menar på att det inte är hans fel att cykelsporten har problem, nä så kan det var ju gott vara,. Men Han, skitstöveln, har en stor del i att cykelsporten återigen går igenom ett stålbad a´la Festinaaffären. Så medlidande från mig? Glöm det, inte chans som en snöboll vid ekvatorn. Jag kan ju vara lite hetlevrad, och jag vill inte skriva exakt vad jag har tänkt om Armstrong och andra som sabbar sporten. men det innefattar, död och lemlästning. Men det är ju bara tankar som gör att man lättare kan stå ut med all skräp som flyter upp till ytan.

Jag funderade också igår att lägga ut UCI:s presidentens privata mailadress (har genom lite tur kommit över den) med en uppmaning att alla borde skicka ett mail med innebörden, Gör sporten en sista tjänst och avgå! För faktiskt så tror jag att om han och resten av styrelsen ställer sina platser till förfogande så skulle nog sporten få en liten upprättelse. Vad tror ni?

Angående styrelser, SCF har ju lagt ut förslagen på vilka som skall väljas vid årsmötet den 9 mars.
Jag har väl egentligen inga större funderingar över detta, dock så måste jag personligen tycka det vore grymt bra om Sven-Åke Nilsson och Tommy Prim kunde bli invalda i styrelsen, de har båda en grym erfarenhet som jag är säker skulle komma SCF och resten av cykelsverige till gagn.

Med detta avslutar jag inlägget och önskar er alla en riktigt trevlig helg.

Hälsningar,
Fritz

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmmm S-Å som erbjöd piller till cyklisterna när han var förbundskapten...