onsdag 27 februari 2013

Nu börjar det bli lite löjligt

Är vi på väg ner i rännstenen?
Idag så presenterades kort och koncist på SCF:s hemsida att Sportchef Madeleine Lindberg Wall slutar. Vi har ju redan fått se Glenn sluta (se tidigare inlägg om detta) Men sedan har ju även Jahn Ekman slutat som ordförande och sedan hoppade äv TF Ordf Eva Lena Ahlbin av. Hur det blir med GS Anders Karlsson efter att Styrelsen hstigt sa upp hans distansarbetesavtal i i november 2012 (tre månads uppsägning) stå fortfarande skrivet i stjärnorna.

Vi har ju sett att Matthias Reck har blivit deltisanställd FK för LVG, vet inget om honom dock har jag sedan tidigare uttryckt en farhåga att det blir lite väl koncentrerat med styrelsemedlemmar och andra höga poster inom SCF just från Göteborgstrakten, inget fel på Götet, men jag tror nog att cyklister velat se lite större spridning på ledamöter och andra poster inom SCF.

Jäv, ja det är en fråga som dök upp i mitt huvud för en tid sedan, detta efter att jag såg att styrelsen beviljat ett arvode till den nu TF ordförande på 30 000:- och hennes företag för "Möterplats Svensk Cykel", ser senare på velo.se att hennes projekt (läs företag) skall visst få ytterligare 200 000:- för samma projekt fast under en period 2013-2015, det kan ju ha gått korrekt till , vad vet jag.. men borde inte ett förbund konkurransutsätta sådan uppdrag? Ser ju onekligen illa ut om en i styrelsen som har ett företag får uppdrag av just samma styrelse, att hon sedan går ur rummet just när det avhandlas bryr jag inte mig om, se punkten koncentration till Göteborg igen. Hade det varit ett kommunalt/statligt uppdrag så hade det nog hamnat hos uppdrag granskning eller liknande.

Den där styrelsen börjar ju onekligen låta som den gamla sagan "10 små....."

Vad tycker ni?

hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: