torsdag 16 maj 2013

Nu till något roligare!

Nu lämnar jag diskussionen runt Vätternrundan för ett par dagar.
Tjejkväll på CykelCity
Fick ett mail från Cykel City i Stockholm som den 22:a maj skall ha en tjejkväll, vad jag kan utläsa så skall de ha lite bikefit, mek och lite annat för tjejerna. Samt att de ger 20% rabatt på tjejrelaterade grejer. Skoj för tjejerna! Hoppas då att de även lär ut att tjejer på 165-170cm långa inte skall sitta på hojjar som är 53/54 cm stora. Har den sista tiden sett allt för många tjejer som sitter riktigt illa, ser ut som att de kör en chopper (mc med lång gaffel).
För en tid sedan gav jag råd till en tjej på 168cm och hon var till en av de stora butikerna i Sthlm (inte cykelringen) som sa till henne att hon skall ha en 54:a Jag skrek nästan rakt ut "Nej nej!" den är alldeles för stor för dig, men det är väl så att säljaren (utan moral) vill ju bara sälja hojen och struntar helt i att hon skulle sitta riktigt illa. (Det var INTE CykelCity)
Jag tillhör ju gruppen som anser att det är bättre med "aningen" för liten ram än för en som är för stor.

Vad annars har det hänt för skoj? Skandisloppt skickade  ut en enkät för oss som deltagit kunde svara på om vi ville, de tackade också alla deltagare för en fantastisk helg. Kul! Jag är säker på att jag skall köra det nästa år också.

Girot är ju bra spännande, eller hur? Vilka etapper!! Är ju tyvärr lite skadeglad över Wiggins, men påpassligt har han nu gått ut och sagt att han är lite krasslig. Hm bra med ursäkter! Säg som det är Sir Bradley, du är lika skraj som mig utför. Inget att skämmas för =)
"Mitt" lag Androni Giocattoli-Venezuela har ju synts rätt så bra på etapperna, de rycker och ligger i utbrytning och ett par bra resultat hade blivit, ingen vinst än dock. Men det kommer!! Har faktiskt reagerat lite på vad vår gode Roberto sagt på sändningar om Teamchefen Gianni Savio, ord som linslus, han skall vara med i bild hela tiden.. etc. Enligt mig så gör han bara sitt jobb, han skall synas och sedan kan ju inte rå för vad Rai (It TV) kablar ut, så där tycker jag Roberto är lite orättvis mot Gianni, som för övrigt är en grymt generös och trevlig person.

På söndag skall jag köra Roslagsvåren, det skall bli skoj, första gången faktiskt. Har ju bara kört hösten tidigare. fast denna gång arbetar jag. Så förvänta er inga supertider. Sedan så sticker jag till Estland den 29:e även då för jobb, men tors, fre och lör skall jag bevaka Tour of Estonia och ett annat lopp, men sedan på söndagen skall jag köra ett Gran Fondo, med start och mål i Tartu (Dorpat) det loppet har 3 spurtpriser, hur många tror ni att jag tar? he he he....

Just nu så stressar jag "skräpet" ut mig inför Giro d´Horndal, skyltar skall fixas, servicebil måste ordnas (den vi hade föll ifrån igår) mat planeras.. puh! Vädret för helgen? Enligt klart.se och SMHI så skall det vara lite moln och sol vid 14:00 skall det vara +18 och noll nederbört, inte lika skoj när man kikar på yr.no då kan det bli regn. Detta gäller även för Roslagsvåren på söndagen, så jag har bestämt mig för att lita på klart.se och SMHI, och totalt ignorera Yr. =)

Ha en fortsatt bra dag,

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: