fredag 17 maj 2013

Vilka skall man lita på?

Vädret på lördag
Igår var jag tvungen att kika hur vädret skall se ut på lördag och söndag. Bägge dagarna skall gå i cykelns tecken. Lördagen som arrangör och funktionär för Giro d´Horndal (för vår korpförening SPIK:s räkning) på söndag skall jag vara "cyklande reporter" inbäddad i en av Fredrikshofs mastergrupper på Roslagsvåren. Hoppas de är snälla mot mig där =)

Oavsett så efter att kollat på YR.no så såg det ju inget roligt ut, inte för Horndal (lördag) och inte för Upplands-Väsby (söndag) för den delen heller, enligt YR.no så skall det regna på söndagen och troligtvis regna på lördagen. Men efter att ha kollat SMHI och Klart.se så ser det mycket mer lovande ut. Horndal skall mitt på dagen 14:00 ha +18 och molnigt men med solglimtar. Ungefär detsamma för Upplands-Väsby. Jag skrev till en "hofvare" att jag total ignorerar yr.no och håller på att vädret skall vara som SMHI och klart.se säger att det skall vara. Visst håller ni med? Visst vill vi ha sol/moln och värme?

Ha en bra dag

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: