måndag 10 juni 2013

Avslut nr 2

Magnus Bäckstedt Photo: (c) TEC
Ja nu är det klart at Magnus Bäckstedt än en gång avslutar sin karriär som pro cyclist, jag var ju med första gången då Magnus bokstavligen gick över mållinjen på Skandisloppet, det var en magisk känsla, extra kul att att jag fick min Jersey från Alessio-Bianchi signerad av honom just denna dag. Han kände dock något år senare att han hade mer att ge och kom tillbaka, bl.a. genom UK Youth Cycling Team.

Men ni skall ju inte tro att Magnus lägger av med allt, även om han lägger Pro cyklingen på hyllan så kan ju inte lägga ner totalt. Hans nya karrär kommer att fr.o.m. nu bli triathlon och han satsar på en Ironman. Så ni triathleter nu har ni fått ett starkt motstånd, i alla fall när det gäller biten då de cyklar, hur det går för Magnus och hans simning och löpning, vet jag inte dock ser jag på hans Facebook sida och twitter att han ligger i hårdträning för bägge disciplinerna.

Riktigt skoj, även om jag gärna hade sett honom på startlinjen för ett av de större loppen nere i Italien alternativt Frankrike, Holland och Belgien. Men vi blir alla äldre, och trots att magnus har fortfarande mycket att ge, vem kommer inte ihåg Tour of Britain förra året! Så måste man ju även få de större lagen att tro på en, och att komma med resultat från 2000 till 2007 kanske inte är en större merit 2013, men ändå har han gett cykelsverige grymt mycket och han kommer för alltid vara en av de största i mina ögon. Sponsorer har han ändå och det är många som tror på hans nya satsning, de som bl.a. sponsrar hans nya satsning är: TEC Components, SMS Santini, Maxifuel, Vittoria och MG.

Lycka till Magnus!

//Fritz

Inga kommentarer: