tisdag 25 juni 2013

Jag ber om ursäkt!

Isabelle Söderberg
  Jag ber om ursäkt och krälar i stoftet
Efter inlägget igår, som jag var mycket nöjd med, så kom jag sent om sider på att jag inte nämde en person som EXTREMT duktig på att marknadsföra sig själv, twitter, facebook, instagram, blogg och hemsida "you name it" Hon har allt! Det är ju så att jag rodnar när jag tänker på hur jag kunde "glömma" henne, trots att jag gillar det mesta hon gör på fejjan etc.. Hon är väldig aktiv också, kanske beroende på att hon är skadad just nu? Nä! Faktiskt hon var nästan lika aktiv när hon satt på hojen.

Vem?
Ja´men självklart skriver jag ju om Isabelle Söderberg! Vilken vår och sommar det varit för henne, dock kan jag glädja er att hon är igång igen. Kragen för nacken är borta (midsommarafton) och hon har varit ut och "luftat" hojen, eller var det hon själv som behövde "luftas" =)
Sebastian Balck
Har Vacchi rätt?
Läste om hur Vacchi "sågade" proffsen på herrarnas linjelopp, såga och såga kanske är fel ord. Men ni kan ju läsa det själv, jag uppfattade det lite som en sågning. Men där måste jag nog försvara de som låg i gruppetton. När man läser på nätet om själv linjeloppet och morgonutrbrytningen (morgon? hade för mig att loppet startade 16:30) men i alla fall det var 11 (elva) stycken som stack iväg, i mål var de 7 (sju) kvar. Själv hade jag nästan blivit förbannad om inte så många cyklister hade lyckats samarbeta och hållit undan från klungan. Även om Sebastian Balck (Christina Watches) var nära att ansluta så tycker jag att en så stor utbrytargrupp SKA kunna hålla undan, tusan har ju sett mindre utbrytningar på Pro Tour tävlingar som hållit undan från en 100 man stor klunga bestående av BARA proffs.

Michael Olsson

Men trots det
Trots kritiken mot "klungan" från några håll tycker jag ändå att Michael Olsson är en extremt värdig vinnare. Som jag skrev till honom igår "skräp att jag inte satsade pengar på dig", för han har varit nära tidigare men i söndags fick han äntligen utdelning! Stort grattis Michael!

Ha en bra dag,
Fritz

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha, ha, ha, morgonutbrytning kallas den första utbrytning i en cykeltävling det har inget att göra med tidpunkten på dagen, även om dem startade c.a kl: 11. Och ja, Vacchi har rätt i vad han säger, kolla bara runt i Europa det är bara fullblodsprofsen som vinner nation mästerskap.
/Gualberto