tisdag 4 juni 2013

Ny och BRA erfarenhet!

Kläder från TEC
Ni vet ju att jag tidigare skrev om en ny svensk satsning från CycleEuropes sida, jag har nu fått testa lite kläder från dem, och ATTANS vad sköna deras kläder är!
Jag måste ju säga att Bibsen är lika bra som mina tidigare favoriter (Santini och Trimtex Pro bibs) . Ett stort extra plus för padden i biben, extremt trevlig! Jag gillade ju tidigare SMS SAntinis Coolmax padding, dock sedan 2012 har de kommit med en ny padding - Coolmax 2, bra absolut! Men inte lika bra som den tidigare. Dock TEC:s padding har ALLT man vill ha mellan benen när man är ute och hojar.
Grym padding
Ytterligare ett extra plus, ni vet att många, speciellt vi killar, vill ju ha brallor som håller "paketet" på plats, finns inget värre än när det glider ner på sida, så att det hamnar mellan sadel och ens ben! Det kan göra ONT. Men med TECs Bib så är det inga problem med detta, tvärtom, var en rätt så smickrande modell då materialet som finns på benen även går rätt så högt upp på magen och "trycker" in även den =)


Deras hjälm, TEC Quadriga 12 är inte heller helt fel, jag har ju KASK bl.a. sedan tidigare och har ansett den vara den skönaste hjälmen av alla, dock än en gång! TEC har lyckats. Den väger endast 265g och priset ligger närmare 1500:- alltså ingen dussinhjälm men absolut en konkurrent till de värsta modellerna som tyvärr kostar en slant mer. Ett extra plus för en annan är ju att Magnus Bäckstedt kör ju med TEC:s grejer samt att Team Froy-Bianchi(i Norge) kör med TEC:s hjälm =)

Nä! Jag kan bara lovorda TEC:s satsning, och som jag har skrivit förr, stötta svensk cykelindustri och ge dem en chans i alla fall, jag är ganska säker att du inte kommer att bli besviken. Att deras kläder sedan är attans snygga göra ju inte saken sämre eller hur? Även för en nörd som mig som helst cyklar i teamkläder från olika Bianchilag så skäms jag inte en sekund i dessa kläder tvärtom, de andas bra och uppfyller varenda funktion du som cyklist kan efterfråga.

Ni som vill se mer vad de har, kan ju kika in på deras hemsida: TEC Components de har "lite" mer än bara kläder och hjälmar, jag var speciellt glad för de olika smörjmedlen jag fick testa och rengöringsprodukterna. Har ju haft problem att köpa kedjeolja för olika väderlekar, men TEC levererar. TEC har fått ett nytt fan i mig, grymma!

Ha en fortsatt bra dag,
Fritz

1 kommentar:

O sa...

Dom visar inga kläder på sin hemsida.(?)
Vart kan man köpa prylarna? Står inget om det heller på deras sida vad jag kan se.