onsdag 26 juni 2013

Rapport från salongen!

Inte från idag.
Ja nu har det gått några timmar sedan jag kom hem från att ha fått mina ben vaxade för 1:a gången, tänkte skriva lite om mina upplevelser om hur det känns.

Var?
Simmis i Skutskär, trevlig dam som helt klart gillar att prata, en fördel faktiskt speciellt innan hon började, man slappnade ju av lite och var inte så nojig.

Tid
ja jag vet inte ur ofta jag kommer att utsätta mig för detta, ho kommenterade ett antal gånger att mina hår satt som berget, samt att det växer åt alla håll och kanter - nackdel vid vaxning då remsan skall dras åt ett håll d.v.s. motsatt mot hårets växtriktning. Vi började ungefär 10:45 och hon var klar 12:35. Mao så tog det en stund, utöver att håren satt så hårt så var anledningen till tidsåtgången att mina ben är långa samt halvgrova.

Smärta?
Visst F gjorde det ont, inte så farligt på underbenens framsida, men ju högre hon kom desto mer kändes det. Värst var det ändå i knävecken. H-vete, då var min kommentar - hade du börjat där han det nog bara blivit ett knäveck som vaxats. =) Hår som absolut inte ville komma bort med vaxet drog hon bort med pincett, vilket inte ens var i närheten av hur vaxet kändes.

Göra om det?
Kanske, enligt salongägaren så går det lättare andra, tredje etc gången då håret blir lite mjukare och med det gör det inte lika ont. Hänger också på om det hjälpte, jag menar - slipper jag stå och raka benen var tredje dag i tre veckor framöver, så är det helt klart värt det.

Kostnad?
Hon ligger en bra bit under salongerna i Gävle och Uppsala, dessa skall ha mellan 5-700:- (om de ens vaxar killar) Simmis i Skutskär tog bara 360:- för bägge benen.

Varför?
Men självklart! Skall man vara cyklist så skall man ha lena ben, så är det bara. Men sedan hur ni gör det: rakhyvel, hårborttagning, vax etc är upp till var och en.

Finns säkert skillnader
Nu tycker säkert ett gäng tjejer att man har sjåpat sig i beskrivningen hur det kändes etc. Men för en man så var det helt klart en annorlunda upplevelse och ja... vad tycker ni?
 
Bildbevis?
Inte idag, ser ut ungefär som att jag har en blandning mellan röda hund, mässlingen på benen. Skall bli spännande hur det känns på Depeche Mode imorgon när man har stått och dansat i ett par timmar och svetten lackar. Uh! (Ps vi har assistent hemma DS)

Ha en bra dag,
Fritz

Inga kommentarer: