måndag 22 juli 2013

Gott och blandat

Halloj!

Tänkte skriva om lite allt möjligt idag. Hittar inget ämne som gör att man känner att DET HÄR vill jag skriva om, då får man ta lite slattar från här och där istället.


Tour de France
Vi börjar med något som precis avslutats, Froome.. Wow säger jag bara, men visst att vissa attacker han genomförde gjorde att man började fundera om allt stod rätt till. Jag ber och hoppas till gudarna att allt är OK, dock reagerade jag på vissa i publiken som buade när han köre förbi.. Illa riktigt illa, men sedan har ju jag lite halvsvårt för fransoser också.. =) Lite trist bara att en TdF vinnar måste gå ut och försvara sig utan att ens ha lämnat ett positivt prov, men efter bluffen Armstrong så kanske det är det nya. Ja jag måste ju bara nämna att Froome "skolades" på en Bianchi ;-D Han körde ju för Team Barloworld mellan åren 2008-09.

Vi fortsätter
Det jag reagerade mest på är istället Contador och Schleck.. uhm skall de ha vunnit TdF tidigare?? En har ju vunnit 2-3 gånger och den andra vann i labbet. Men hur kommer det sig att de som var så "*ävla" duktiga uppför tidigare var i jämförelse med Quintana och Froome som värsta blysänkena?? Det gör ju att man börjar fundera hur det såg ut för en två - tre år sedan. Var de rena eller var det annat än bara det som Contador fick via biffen??

Mer Schleck
Fast nu storebrorsan Fränk, han har visst problem med att hitta ett nytt lag, hm kan det bero  på att han kommer från en avstängning + att han börjar "bli till åren" .. Han har självföretroende i alla fall och nekade precis ett bud från gamla laget Radischack. Då han inte tyckte det var "rättvist". Dags och landa kanske?


Jag själv då?
Tänkte innan TdF att lägga ut en utmaning att man skulle köra hälften av vad proffsen körde under TdF och sedan på snabbaste möjliga tid, nu gjorde jag det inte. Men i bakhuvudet har jag haft det i tankarna och jag har kört och kört under juli och resultatet? 1180,4km, tid 38:42 tim so far i juli, inte riktigt hälften men helt OK och det är ju ändå 8 dagar kvar på juli så det skall nog gå. Resultatet för mig är 3kg mindre i vikt, desto mer på måttbandet. Grym värk i benen och rygg.. hur klarar proffsen av det? Men oavsett fy Fabian vad kul jag har haft under juli på hojen. Dock var jag till smärtcentrat idag och skall nu snart börja med tens och morfinplåster + några andra värktabletter utöver mina citodon. Ett rent h-vete att ha EDS =(

Du?
Hur har din sommar varit, har den gett vad du ville eller har du några mål kvar? Jag sitter och letar efter ett motionslopp i närheten så vet du något så hojta till!

Hälsningar,
Fritz

1 kommentar:

Lasse Johansson sa...

Körde 75 km på Öland i dag. Hade 9 m/s antingen i sidan eller mot så det kändes som det dubbla. Fy sjutton vad skönt!!!

/Lasse