torsdag 29 augusti 2013

Ähum! Kul Cyclingnews....

Skäms CN
... OK! OK! jag vet att jag är en Bianchinörd, men trots det så kan jag fortfarande uppskatta snygga hojar, speciellt de med lite historik och j-ar anamma, typ Colnago och Wilier. Har ju länge dreglat över en Wilier, helst i Lamprefärgerna, mest för att jag tyckte Lampres kläder (innan Merida) var så attans snygga. Colnago gillar jag för att de skjuter på allt och är extremt generösa för hur många lag de sponsrar. Det finns ju ett gäng.
Men ändock så räknar jag fortfarande Bianchi som en italiensk cykel, även om märket ägs av en integrerad Italienare som återfinns i Svedala.  Men uppenbart så har Cyclingnews slutat räkna Bianchi som en italienska cykel, hur har jag fått för mig detta?

Jo jag gick precis in på Cyclingnews.com för att se vad som hänt under dagen, samt se vad de skrev om Tony (ja proffset i Quick Step ingen annan) efter han heroiska utbrytning under dagens etapp av Vuelta Espana. J-r vilken åkning han gjorde, dock så drogs mina ögon till en rubrik "Eurobike 2013: Italian road bike gallery" mumma tänkte jag, nu får jag se snygga bilder på snygga Bianchis, Ok har sett dem förut, men alltid skoj och se hur de vinklar bilderna. Tror ni att det fanns någon Bianchi med i det där galleriet? Nope inte en gnutta celeste någonstand. Pinarello, Colnago, De Rosa, Wilier + några till var representerade men ingen Bianchi. Bah!

Detta var bara en parantes så här på kvällskvisten, där tankar går i riktningen att jag skall sluta göra inlägg på ett tag, behöver semester och slippa känna tvånget att göra inlägg, har ledsnat lite efter vissa motgångar samt vad vissa sagt, trots att man kämpat på.  Jag vet att när sommaren lider mot sitt slut så brukar jag gräva ner mig och tappa motivation för att vara energisk och framåt. j-a höst och vinter!

Så räkna inte med 2-3 inlägg om dagen framöver, högst ett ... återkommer med mer när energi kommer tillbaka, alternativt när jag hittar något jag brinner för.
Bianchi Infinito CV
Dock så avslutar jag med att visa upp Juan Antonio Flechas grymt snygga Bianchi Infinito CV som han använda bl.a. på Paris Roubaix 2013. Då inte Cyclingnews klarar av det så måste jag hjälpa dem ... väl? Du förresten, jag är INTE på NÅGOT SÄTT sponsrad av Bianchi, utan har bara fallit för märket och passione celeste, jag gör reklam åt dem helst gratis. =)

Hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: