torsdag 29 augusti 2013

Rensade listan lite

Mörkret är på G
Satt på förmiddagen och rensade listan över de senast uppdaterade bloggarna, blev väl ett 10-tal dubbletter och döda bloggar, var några till som jag funderade på att plocka bort, mest de som inte uppdaterats på väldigt länge, hoppas dock bara att det är en tillfällig svacka som gjort att de inte uppdaterar sin blogg. Dock om du är en av de som vet med dig att du inte uppdaterat din blogg på ett år eller mer, hojta till om den i fortsättningen kommer att vara "död" så jag kan ta bort den. Vill ju ha en levande blogglista. Dock är fortfarande lite mer än 220 bloggar kvar i listan.

Ett undantag är dock Ulf Ståls blogg, som är en liten tribut till en man som älskade cykel men tyvärr förlorade kampen mot cancer. Hans blogg får finnas kvar ett tag till, för att visa att han inte är bortglömd.

En annan som förlorade kampen, eller nej ingen kamp utan rycktes bort alldeles för tidigt är Tomaz Vestman som för en kort tid sedan drabbades av en hjärtattack och tyvärr gick bort alldeles för tidigt. Han blev endast 45 år. Team Magnus kommer att hedra Tomaz i helgens Vasatrampet. Där kan man även få armband med Tomaz namn om man kör loppet eller ärevarvet i Tomaz minne.

För egen del? Ja lite less är man faktiskt, mest för att det går mot höst. Men även att jag mött vissa motgångar rörande sponsorer till det påtänka juniolaget. Även om jag halva löften från tillverkare så krävs det ändå pengar, och där stöter jag på problem. Leverantörer ger gärna grejer, men saker livnär inte ett lag. Till det behöver man även pengar, och även om man brinner för cykel så vill man inte gräva djupa hål i sin egen ek. den behöver ändå fyllas på för privata saker. Vi får se om de sista erbjudanden jag skickar ut ger något resultat annars måste jag kasta in handduken.
Ingen rik cykelklubb som vill starta ett juniorlag??

Ha en bra dag,
Fritz

Inga kommentarer: