tisdag 20 augusti 2013

Nu är debuten avklarad!


I natt svensk tid gick Michael Olsson i mål efter den första etappen av USA Pro.Challenge Tour (Colorado), så nu kan vi väl säga att han är klar med debuten i World Tour, enligt mig så var det väldigt bra gjort, han körde in på plats 82 strax efter Tobias Ludvigsson (79.a) lite mer än 4 min efter Peter Sagan (som vann första etappen). Tobias och Michael hade i samma grupp som gick i mål då sällskap av bl.a. Cris Froome och Talansky. Helt Ok enligt mig.

Den första etappen var rätt så bergig och målgången var i Aspen, själva etappen var nästan 100 km. Jag vet att Michael hade visa farhågor just för backarna samt den höga höjden de kommer att befinna sig på, dock är jag säker att Michael kommer att tackla det problemet bra framöver.  Den 2:a etappen är lite mer än 200 km, tufft!

Riktigt kul i alla fall

ha en bra dag,

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: