torsdag 5 september 2013

Konstigt eller hur?

Fredric när han var  Tierp för några år sedan
Ok Jag är inte ett dugg bättre i mellanåt, men nu skriver jag i alla fall om Fredric Erikssons "bragd" först så vann han Cykelvasan och sedan vann han Bierkebeinsrittet. Men ser man något på nätet om det? Visst att jag sett youtubeklippet där han och Darvell (skrev Wengelin i den 1:a versionen) kommer dundrade mot målområdet och svischar förbi den killen som ledde loppet till att de kom in upp upploppet, men Eurosport eller andra "cykelsidor"... nope inte mycket.

Ungefär som Tour of Alberta just för tillfället, visst att Eurosport skrivit några rader om själva tävlingen, dock så är det "bara" intressant att skriva om de som hamnar på podiet. Samt att Tobias fick en rad då han kom 9:a. Men om Michael och Jonas? Inte ett ljud, men i mitt tycke tycker jag att Michaels 26:e plats är lika bra som Tobias, då han hängde med i huvudklungan in i mål.

Jag skulle mer än gärna skriva om övriga svenskar lopp, om informationen fanns på nätet. Dock är det svårt att hitta vad People4you, Team Trek, Christina Watches, Concordia etc håller på med, men
då informationen om vilka tävlingar är = 0 är det väldigt svårt att "fabricera" information.
Jag skall väl sent om sider även vara duktig att gratta Alexandra Engen till sin nya VM medalj, det är bra coolt att hon gång på gång visar sig vara bäst i världen. Varför jag inte skrivit om henne är att just hennes bragd rapporterades det i tid och otid, därav kände jag att skriva om henne bara skulle bli ännu en i mängden. Dock gladde jag mig åt hennes medalj, nu önskar jag bara att hon väcker sin blogg till liv också =)

Hur kommer det sig att det bara är vissa cykelnyheter är just cykelnyheter?

Ha en bra dag,
Fritz

2 kommentarer:

Henrik sa...

Grymt kört av Fredrik! Men det var Magnus Darvell som låg på Fredriks rulle.

Fritz sa...

Attans.. ja du ser, man kan ju inte ha rätt alla gånger =) Man är ju inte Fantomen :D

Med vänlig hälsning
Fritz