tisdag 17 september 2013

Vad gör din stad?

Nu är Trafikantveckan i gång och jag läser på Arbetarbladets hemsida att i Gävle skall de dela ut 700 påsar med frukt och annat till alla de som cyklar eller åker kollektivt, de där 700 påsarna tar nog slut efter högst en timme är min tanke, De skriver i artikeln att Gävle inte har några direkta mål med att dela ut dessa påsar, dock har de ett långsiktigt mål vilket är att 2025 så skall cyklandet ha fördubblats från dagens siffror, en rätt så modest målsättning om ni frågar mig.

Ni kan läsa artikeln här: http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.6285680-pasar-till-de-som-staller-bilen

Vad gör er stad för att visa att det är Trafikantveckan, enligt ovanstående artikel är detta ett samarbete mellan 1500 städer runt om i Europa. Även "min" håla är med, dock så tror jag att skall de dela ut några påsar här och vill göra det till cyklister så får de nog ställa sig vid en skola alternativt kommunhuset. Annars är perrongen för resande mot Uppsala / Stockholm ett säkert kort.

Inga bud på Christians jersey ännu, skulle vara kul med ett startbud åtminstone så att vi är på G eller hur? Läs mer: http://www.cykelbloggar.blogspot.se/2013/09/skulle-du-vilja-att-den-blev-din.html
cykelforum igårkväll, dock fixat nu
Noterade sent på kvällen att det var ytterligare en sida som drabbats av Hack, denna gång var det www.cykelforum.se som hackats, är det en drive mot svenska cykelsidor månntro?

Ha en bra dag,

Hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: