fredag 20 september 2013

Vad kul!

Läser på Cycling Plus hemsida (och även Velo.se) att ett amerikanskt lag skall skapa ett continentallag i Uppsala i samarbete med UCK. Riktigt roliga uppgifter, nu är det egentligen inte bara et lag utan 2, då de skall ha ett lag bland killar och ett bland tjejer. Mer sådana nyheter tycker jag =)

Man kan läsa följande på Cycling Plus: ”Projektet kommer att starta med herr- och damlagen, men vi kommer också fortsätta med ett lag som vi kallar Upsala CK Firefighters Elite, som kommer vara ett utvecklingslag som mest kör i Sverige och kommer att fungera som plantskola för kontinentallaget”, berättar Allen Wahlström, talesperson för Firefighters Cycling."

Undrar var de skall hämta sina talanger till lagen, skoj är det oavsett.

Passade på och ringa till SCF igår för att höra om det är klart vem som blir SCF:s nya Generalsekreterare, alla vara borta från kontoret när jag ringde runt, men till slut så fick jag tag på Bo Lövstrand som inte gav mig något namn, men att däremot verkar styrelsen kommit fram till ett namn men att det är några punkter som måste klaras av innan det blir offentligt.

Vi får hålla oss till tåls ett tag till innan vi vet vem det är.
Jag med Franco Pellizotti - Il Lombardia 2012
Jag fick en rolig nyhet för ett par dagar sedan, och det är att Manuel Belletti återvänder till Androni-Giocattolli-Venezuela efter två i Ag2r. Han körde för laget senast 2008-09. Det skall bli riktigt skoj och se vad och hur laget ser ut inför 2014. Tråkiga nyheter där är att som de flesta vet att Franco Pellizotti lämnar och går till Astana, Fabio Felline lämnar och går till Team Trek. Dock har jag förståelse för bägge, Franco börjar bli till åren och vill nog avsluta i ett World Tourlag, För Fabios räknar så tror jag att han kan utvecklas mer i den högsta divisionen, men ändock är det ju tråkigt, för bägge är grymt bra killar.

Ha en bra dag,
Fritz

Inga kommentarer: