lördag 23 november 2013

Nu har media en ny måltavla efter Armstrongs erkännande!

De två bad guys
Om du är en av de som läser CyclingNews varje dag, min dag börjar alltid med att läsa ett antal nyhetssidor, där bl.a. Cyclingnews ingår. Då har du sett artikel efter artikel där olika personer, åkare som teamchefer, sportdirektörer etc pekar ut Hein Verbrüggen (fd UCI president, men även UCI:s nuvarande Hedersordförande) som ett riktig skurk. Läs mer på bl.a.: Cyclingnews - Verbrüggen

Jag har ju haft mina åsikter om Verbrüggen klar en längre tid, dock så verkar det som att dessa vittnesmål, ett gäng nu, börjar nog bli lie väl besvärande för honom. Varför media valt ut honom som måltavla den sista tiden vet jag inte, men jag tror nog att snart så kommer UCI rösta bort honom som hedersordförande och sedan lägga ett och annat kort på bordet, vi kanske kan få se en livstidsavstängning på honom också. Än är inte dessa röster höjda, men jag skulle inte bli förvånad om det kräver det snart.

Har ett gäng gånger diskuterat Armstrongaffären, och vi är rörande överens om att det är konstigt att Armstrong (Ferrari och Bruyneel) får ta all sk*t, jag har ju skrivit det tidigare att det är ju ett gäng som borde sitta bredvid Armstrong och skämmas, men OK det är USA och där finns ju strafflindring om du erkänner och vittnar emot. Men USADA och WADA borde ändå göra något, fast problemet blir väl att då återuppstår Omertan obevekligen. Ja där är det en balansgång.

Skall också erkänna att jag egentligen inte ville skriva om det här något mera, men kände att efter sista veckans "hets" om Verbrüggen att jag var tvungen att skriva något.

Vad tycker du?

Ha en bra dag,

Fritz

Inga kommentarer: