lördag 23 november 2013

Skoj och trist!

Jenny Rissveds (Foto : http://www.jennyrissveds.se/ )
Ja jag skrev ju i en kommentar på Cykelbloggars FB sida att jag vill skriva om svenska framgångar och annat skoj. Vad ser jag när jag hoppar in lite sent på Cyclingnews hemsida, blågula färger i en kommentar.. hallå vad är nu på G tänkte jag, och då läser jag att Jenny Rissveds har skrivit ett nytt kontrakt med ett proffslag!! Hon kommer inför 2014 att hoja för Scott-Swisspower MTB Racing Team Tvärkul att en till svensk tjej får chansen i proffscirkusen. Läs mer: http://www.cyclingnews.com/news/scott-swisspower-team-becomes-scott-odlo

Stort grattis Jenny, det kommer att gå tvärbra för dig!
 
Nu till trista saker, men tack och lov har det gått bra, läser på Fejjan och ser bilden på Michael Olsson på twitter, först förstod jag inte vad som hänt, trodde ett ögonblick att det var en gammal bild, men tyvärr var det inte det. Michael Olsson skickade ut en bild på sig med stödkrage. Tyvärr var det en bilist som inte såg honom på träning och körde på honom. Som jag skrev till Michael på fejjan så har han hamnat i gott sällskap ovanligt många proffs som varit inblandade i bilolyckor i år när de varit ute och tränat.

Hoppas om en snabb återhämtning Michael!

Nu får ni ha en trevlig kväll!

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: