tisdag 26 november 2013

Vad har DU för cykelrelaterad tatuering?

Jag är ju en "sucker" för tatueringar och håller på och får mig ett par "sleeves" (täckta armar) för en som är cykeltokig som få är ju det självklart att jag har slängt in mycket cykelrelaterade motiv när jag har ritat och kommit på olika motiv.

Ni kan ju kolla in bilderna för att se hur och vad de föreställer, men förklaring är i alla fall:

 
  Marco Pantani, behöver väl ingen större förklaring vem han var och vad han gjorde. Det grönsvarta rutmönstret är faktiskt kolfibermönster som har fått en grönsvart + celeste kulör. Citatet "I´m taking a ride with my best friend" är egentligen inget med cykel, utan är ju en strof ur en av världens bästa låtar (IMHO) d.v.s. Depeche Mode´s "Never let me down" (DM är ju en passion som är nästan större än cykel för mig). Kompassen kom dit bara för att den är snygg och sedan är ju det bra att veta åt vilket håll man skall hoja. =)
På andra armen finns det inte mycket än, dock har mitt favvolag tatuerats in, d.v.s. Androni Giocattoli:s loga, med texten "Sempre" (alltid på Italienska) Samt en tatuering på min fru =). På min högra vad sitter enligt mig emblemet för världens bästa cykelmärke, dock lite omgjort.


Men nu är frågan, vad har du för cykelrelaterad tatuering? De finns massvis, det vet jag, men har du visat upp dem offentligt?

Skicka länkar i kommentarsfältet alternativt dela dina tatueringar på Cykelbloggars FB sida så lägge jag upp dem till allmän beskådan.

Jag har för övrigt gjort alla dessa på Crazy Fresh Tattoo som både finns i Tierp och i Stockholm, kan varmt rekommendera dem, bra priser och vansinnigt duktiga!
Ha en fortsatt bra dag,

Hälsningar,
Fritz

2 kommentarer:

Maria sa...

http://www.mulligcyklissa.com/2012/07/markt-for-livet.html?m=1

John sa...

Får väl lämna ett bidrag jag med :-) Har bara en och den sitter på höger vad. "Cykling för evigt"

https://dl.dropboxusercontent.com/u/99321103/Tatuering%202.jpg