måndag 4 november 2013

Vad trött jag blir!

Michael Rasmussen
Läser på olika sidor om mer utdrag ur Rasmussens kommande bok, och det senaste utspelet är han även pekar ut en svensk åkare, Martin Rittsel, som under ett par år var lagkompis med Rasmussen i Team CSC, att en svensk blir utpekad lyfter jag väl egentligen inget ögonbryn över.
Dock reagerade jag starkt på vad en Reporter på Aftonbladet skriv i slutklämmen i sin artikel om just Rasmussen/Rittsel. Han var ju tvungen att klämma till att: "Tommy Prim var anklagad för att försett cyklister förra hösten", då jag bara för ett par dagar sedan skrev om hur glad jag blev över att sett till att Prim blev friad från dessa anklagelser blev jag lite trött och förbannad.

Detta resulterade i att jag skrev ett mail till nämnda reporter, dock uteblev reaktionen, så för en timme sedan ringde jag upp Sportredaktören (Jonas) på AB och la fram mitt ärende, där jag förklarade det olämpliga i att reportern återigen pekade ut Prim, trots artiklarna i januari där all info visade att han var oskyldig. Sportredaktörens kommentar var först att han inte läst artikeln, men la även till att reporterns kunskap om cykel inte var så djup, min kommentar om det var att då borde han väl inte skriva om cykel heller eller?? Jag la även till att slutkommentaren om Prim, hade ju inget substans i artikeln om Rittsel/Rasmussen och det var ju bara ett sätt att "fläska" på och få till en ännu smaskigare slutkläm, och att min åsikt var att detta skulle ju anmälas till Pressombudsmannen, så kommentaren är bara ett sätt att misskreditera en person, som bevisligen är oskyldig.

Stor heder till Sportredaktören som omedelbart tog bort de meningar som handlade om Prim, dock är det bara att konstatera att det som hamnar på Internet är kvar för att stanna. Källsökning etc är inte så intressant för de journalister på AB och Expressen. Eller?

Utöver detta måste jag även länka till ett blogginlägg på Cyklistbloggen, väldigt läsvärt! Klicka på länken som kommer ni till själva inlägget.

Ha en fortsatt trevlig kväll

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: