tisdag 21 januari 2014

Det har varit lite för kallt!

Vill ha sol och värme!
Där vi bor så har det varit lite småkallt några dagar bakåt, dock så börjar det stabilisera sig runt en -4 som är uthärdligt om man ser till att det är vinter. Men det har varit nere till -20 någon kall morgon, men men. Detta påverkar ju tyvärr kreativiteten med att skriva, man tycker liksom att nyheter om cykel bara försvinner, då all energi går till att hålla sig varm alternativt huset. Ja jag gillar inte vintern, inte på något sätt.. det finns enligt mig inget som är positivt med den what so ever. Men som sagt personlig åsikt och jag vet att det finns de som uppskattar detta vita elände. Men det får stå för dem.

Jag själv vill ha varma asfalt, kortärmade jerseys och korta ben på bibsen det är det ultimata vädret för att hojja. Nu klär man på sig som en michelingubbe och svär över att man fryser, man kan inte stanna för att ta en fika, och gör man det så får man lida i en 10 minuter efter man startar om igen, nästa så att det är kallare då, efter omstart än när man drog ut, men det har väl att göra med att man är lite "fuktig" av allt svett under alla lager av kläder.

Nåja nu har jag spytt lite galla över vintern, och nu försöker vi titta framåt.

Säsong 2014 har startat. De första etapperna av Tour  Down Under är klara, den första etappen av Tour de San Luis har körts, sablar vad kul det blir att följa lagen igen, samt ens favoriter man har i klungorna. Såg ju att Vacchi höjde Gerrans till skyarna, och visst en grym kille. Jag sneglar ju mest själv på loppet som går i Argentina där "mitt" lag är och kör, Manuel Belletti körde in på en fin 10:e plats sent svensk tid.

Nu håller jag tummarna att de sprätter till och tar minst en etapp, det brukar de göra. De har ju tm vunnit hela tävlingen ett par gånger. För två år sedan så sprätte Rubiano till och tog deras bergatröja, förra året så blev det bara en etappvinst med Mattia Gavazzi som vinnare, nu har ju han hoppat av laget då han har problem med missbruk, om det är det som gjorde att han lämnade cykelsporten igen, låter vi vara osagt. Det finns inte några uppgifter varför han la av, men man kan väl gissa att det är demonerna som spökar igen. Hoppas att han får må bra framöver.

Vad som står på agendan idag är ett möte med Västerås CK samt en massa samtal. Väntar även in mail från en av Sveriges största idrottsprofiler för att höra om dennes vilja att samarbeta med Skandis. Tror det kommer att gå bra, det hoppas jag åtminstone och hoppet är det sista man förlorar eller hur?

Ha en bra dag,
Fritz

Inga kommentarer: