onsdag 22 januari 2014

Snacka om att pissa in i tältet


Man blir ju vansinnig när man nu på morgonen läser om intervjun med Danilo Di Luca, som för övrigt torskat 3 gånger och nu är avstängd på livstid. Nibali och Rodriguez sågar hans uttalanden och de tycker att han gör bara det här för att få publicitet, och självklart skall sådant få publicitet, men samtidigt så är det viktigt att man hela tiden påpekar att han har ju dopat sig, i intervjun så erkänner han mer eller mindre att han varit dopad hela sin karriär. Läs om intervjun här

Förbannat är det enda man kan säga.  Jag gråter en skvätt extra då jag på allvar sitter och funderar på om jag skall bränna de signerade fotona jag har på riksarschlet, jerseyn han signerade 2011 från Liquigas Bianchi kan jag däremot inte göra något åt, då det är ett gäng andra åkare som signerat denna. Däremot kan man ju nästan önska att den inte fanns med på tröjan.

Bränner doping hål i deras skallar eller? Man kan ju fråga sig varför de går ut och unisont anklagar alla för att ha dopat sig, man undrar har det belägg eller är det bara ett sätt att försvara sig "alla andra gör ju det". Oavsett så är detta det sista jag kommer att nämna honom på min blogg, om nu inte något exceptionellt händer.  De skall glömmas och förpassas in i historieböckerna och därmed alltid ha en not = Dopad.

Skall vi läsa om något roligare istället? SMHI går ut och ger en hopp om plusgrader och höjning av temperaturen på minst 20 grader. Va är det sant är våren här redan? Äsch, höjningen av temperaturen var visst i Karesuando som i måndags hade - 42,5 (hur vill någon bo där ö.h.t.?) och plusgraderna var för södra Sverige, Skåne, Blekinge etc.... Varför kan jag inte få läsa att Norra Uppland skall få tropisk värme och göra sensation bland klimatforskarna?

Ha en bra dag trots Di Luca

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: