lördag 25 januari 2014

Kan någon hjälpa oss?

En gammal bild på Isabelle
Har en längre tid haft funderingar vilka lag det finns i Sverige för tjejer, har velat skriva om det en längre tid men informationen har varit knapphändig om vilka lag det finns för just tjejer i det här landet. Det enda jag kommer på så här direkt är Team Crescent DARE / Staffanstorps CK och Team Firefighters / Upsala CK, men det måste väl finnas fler?
Jag vet ju att Isabelle Söderberg kommer att köra för CK UNI (Uppsala lag) under 2014 då hon inte är ute i Europa och kör för Lotto Bellisol, men jag tror inte att CK UNI har planer på ett lag för Isabelle, jag kan ha fel men då måste ni ge mig infon.

Men resten då? Är det som för Isabelle? Kommer det en - två tjejer per klubb till tävlingarna och sedan kör de loppet individuellt? Ja när de inte försöker hänga på Team Crescent och Firefighters då, för de har ju ett lag och kan köra loppen på ett helt annat sätt än vara ensam i klungan.

Nu åter till rubriken, kan någon som har lite bättre insyn i olika lag / klubbar ge oss informationen hur det ser ut i respektive klubb, tror många är nyfikna, speciellt nu efter att alla killag är satta och offentliga.

Ha en bra dag,
Fritz

Inga kommentarer: