söndag 5 januari 2014

Någon som är sugen?


Skandisloppet 2013
Har snackat till mig ett erbjudande från mina samarbetspartners runt Skandisloppet vilket går ut på att jag får en egen startgrupp eller så många som vill vara med i just den. Vad det innebär? Ja egentligen inte mycket, utom att vi hojar ihop och har det kul.

Bara för att ingen skall besviken har jag funderat lite på hur vi gör det för att så många som möjligt skall hänga med då är ju spelplanen klar och ingen kan komma efteråt och säga att vi antingen körde för fort/långsamt etc. Snittfart inklusive stoppen i nästan alla depåer runt 30/35 km/h vilket innebär att vi kör 167 km på ca 5 timmar. Jag tänker själv utmana mig lite extra och innan starten av den långa rundan även köra den korta (30km) med start strax efter kl 08:00 för att sedan köra den långa strax efter 09:00 med andra ord blir det 197 km för mig den dagen, om någon är intresserad av just den varianten också får ni höra av er till mig så fixar vi det.
www.skandisloppet.se
"Min startgrupp" kommer att ha en subventionerat pris och det är max 59 personer exklusive mig själv som får hänga på. Om du är intresserad av erbjudandet kontakta mig på fritz.olsson@skandisloppet.se Om du är med i en cykelklubb och har fått tagit del av erbjudandet (om er klubb tagit till er det) så är detta utöver detta erbjudande och det blir inte billigare, men vill du ändå köra i min grupp så hojta till så lägger vi till dig i den. Betonar att i denna grupp behöver man INTE vara medlem i en cykelklubb.
För att få snabba nyheter om loppet - gilla Skandisloppets sida på Facebook

Skall bli riktigt skoj, ser fram emot det här. Vi har ju lagt in en beställning om fint väder den 10 maj så det skall bli skönt att få hoja Skandisloppet med sol. Sist var det lite svalt, inte kallt men svalt så då hade man ju knävärmare och långärmad jersey. Efter Skandisloppet går vi upp till borggården och kikar på målgången av Scandinavian Race eller hur?

Vi syns i Uppsala i maj 2014?

Hälsningar

Fritz

Inga kommentarer: