onsdag 5 februari 2014

Focus Mares CX + Sv. tävlingar

Jag som försöker agera CX åkare =)
 Sådär nu har artikeln om mina upplevelser om Focus crossen som jag testade i Holland blivit publicerad. För de som vill gå in och kika på artikeln så är det bara att klicka på länken.
Lätt Cross - 6,77 kg
Sedan måste jag spinna vidare på det jag skrev i förra inlägget, d.v.s. att köra lopp i juli, en kompis berättade att när de hade ett lopp på hans ort förr, så körde de det i juli och de hade upp mot 150 startande, inte i Stockholm, nu kan det ju tyckas att 150 är ingenting. Men nu är det ju så att detta var ingen motionslopp utan en "riktig" tävling. Då är 150 startande mycket! Så återigen snälla någon förening testa! Jag kan nästan säga att ni kommer att bli förvånade.

För att fortsätta på begreppet tävling, återigen har SCF fått "pisk" på nätet efter att SWE-Cup för elit i Sverige har blivit officiell, det som har hänt är att nästan alla om inte alla tävlingar för dem kommer att köras i Södra Sverige, på papperet olyckligt, men det är inte SCF:s fel inte direkt i alla fall, då det är främst klubbarna som anordnar och ansöker om att få hålla tävlingar. Om det sedan är några om tycker det är jobbigt etc p.g.a. SCF är en annan sak. Där tror jag att klubbarna måste ta ett större ansvar om de tycker att det är för få tävlingar.

Det finns förresten ett par tävlingar som går i Mellansverige ni glömmer väl inte Scandinavian Race och Skandis GP, den första är ju den enda tävlingen i Sverige med UCI status för herrar och ingår i UCI:s Europatour. OK inte en del av SWE Cup men ändå bara så där utifall menar jag :D

Ha en trevlig kväll

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: