onsdag 19 mars 2014

Återigen en känga mot media!

Såg återigen en nyhet på Expressen (läs artikeln här) som retade mig lite, inte för att hon har torskat för dopingbrott utan däremot att Expressen väljer att helt undanhålla vilken sport samt namnet på den dömde, hade det varit en cyklist på elitnivå hade det till 110 procent sett helt annorlunda ut. Rubriken på Expressen är "Elitidrottskvinna döms för dopingbrott". Hade de till exempel hittat preparaten hos Kessiakoff hade rubriken varit "Svensk elitcyklist dömd för dopingbrott - Kessiakoff förnekar allt!"

Kommer ihåg när jag undersökte Expressens "scoop" mot Tommy Prim för 1,5 år sedan, som jag sedan bevisade att just Expressen fabricerat, vilket medförde att dagen efter jag börjat kolla dem att de gick ut med en dementi, då gick det bra att hänga ut en person, bara på antaganden och fabricerade texter. Inte ens journalisterna på Expressen som skrev artiklarna ville då uttala sig utan hänvisade bara till sin sportredaktör. Som uppenbart hoppat i galen tunna, han var bra kaxig mot mig när jag ringde och ifrågasatte uppgifterna - Gör bättre källsökning, sa han till mig, och när jag svarade - Det är det jag gör just nu, då ni är den enda källan!

Nä jag hade för mig att journalister när de utbildade sig fick läsa sig att vara objektiva och rättvisa, när det kommer till cykelsporten så får de smutskasta den hur mycket som helst utan egentligen ha några grunder. De sista dagarnas rapportering i media om cykel har varit : Astanakillen i Sydamerikas plötsliga död (hjärnblödning/stroke) och bancyklisten som krockar med ett hinder på en velodrom. Att Emma "Silver-Emma" (som media döpt henne till) Johansson har topp 5 placeringar i världscupen för damer väcker ingen reaktion, eller Michael Olssons resultat (7:a)  på Istrian Spring Trophy var heller inget att skriva om. Men att bronsmedaljören (artikeln) på skidor inte har koll på sina pengar utan låter hennes föräldrar sköter hennes ekonomi, det är en nyhet att skriva om. Wow! Häftigt vilken nyhet! (kraftigt ironisk)

Finns det ett 12 stegs program för en stackare där programmet botar en från att gå in på Expressens och Aftonbladet så kallade "nyhetssidor"? Enligt mig är banne mig The Sun i England bättre än dessa blaskor.

Ha en bra dag

Fritz

3 kommentarer:

Mazze sa...

Fritz! Jag säger det igen. Bojkotta dessa skittidningar, expr... och aftonh.... Ja ni vet.
De är så oseriösa en tidning kan vara, förresten tidning nä dasspapper... För ur dem kommer ju bara skit!

Fritz sa...

Ja ja vet Mazze, men har ju fastnat i beteendet att kolla in vad som har hänt i världen, även om det idag mest handlar om typ semikändisar som en annan inte har en aning om varför de är kända. Måste lära (stå emot) mig att undvika dessa adresser =)

Mvh
Fritz

Mazze sa...

Hehehe! Ja jag förstår. Den tidning jag går in å läser på webben är svd därför att de är seriösa som jag ser det och rapporterar som en nyhetstidning ska övriga kan jag vara utan. Men jag förstår att du vill kolla upp va skittidningar skriver. Jag har dock gett upp! Det kommer inget från dem som är av värde för mig i alla fall. Å de gånger de skriver om cykel så är det också bara skit... Såå! Skittidningar... ;-)