fredag 21 mars 2014

Gott och blandat!

Emma Johansson i blågult - Foto (c) SCF
DamlandslagetLandslaget de s.k. guldlaget för tjejer gör debut på söndag. Kul och det är ett starkt lag de skickar. Förra året vann Emma Johansson tävlingen, även då i blågult, vilket gör att hon skal försvara vinsten från förra året. Tävlingen heter Cholet Pays De Loire. Nu får vi hålla tummarna att det går bra för tjejerna. Lagets uppställning är följande:

Emma Johansson
Emilia Fahlin
Sara Mustonen
Hanna Helamb
Hanna Nilsson
Alexandra Nessmar
Linnea Sjöblom

Läs mer: http://iof1.idrottonline.se/SvenskaCykelforbundet/Nyheter/Egnanyheter/Guldlagetgortavlingspremiar/

UNT Bike Weekend
Riktigt skoj att fler och fler anmäler sig till att hoja med Michael Olsson och Marcus Ljungqvist den 12 april i Uppsala. Vi har diskuterat detta internt och vi känner att detta är något som vi kommer att försöka fortsätta med även nästföljande år, det vill säga: Anmäl dig till ett lopp och få två dagar. Har du anmält dig till Skandisloppet oavsett distans missa inte möjligheten till en kul cykelrunda (där alla skall med), en liten fika efteråt och ett litet seminarium med Michael och Marcus. Sista anmälningsdag är den 5 april, läs mer på www.Skandisloppet.se

Apropå Michael Olsson
Jag ringde upp honom efter Istrian Spring Trophy för att höra hans känslor efter loppet, och han var nöjd så till en viss del, men han hade ju tyckte det varit skoj med en pallplats. Då jag frågade om Marcus Fåglum Karlsson var nöjd efter dennes långa utbrytning, så fick jag svaret att det var han plus att Michael la till att Marcus är riktigt stark, och gör ett superjobb.
Vi som fick följa tävlingen på håll tyckte dock att de gjorde ett bra jobb. jag skall försöka rapportera så fort killarna (och tjejerna sticker ut och kör något lopp i utlandet.

Expressen
Jag skrev ju ett litet bitsk inlägg angående media i förra inlägget, och som jag skrev på Cykelbloggars Facebooksida så berättade jag att jag skickat länken till Expressen för en kommentar, tror ni att de har svarat? Inte då, tiger bättre än muren. Nåja, det är ju ändå fredag och nu skall vi vara glada, snön smälter, nästan +10 i Uppland och imorgon skall jag ut och hojja. =)

Jag önskar er alla en trevlig fredag

Hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: