fredag 21 mars 2014

Spännande nyheter - Lövkvist kör Milan - San Remo

Marco Frapporti i utbytningen under Strade Bianche
På söndag när Milan - San Remo avgörs så har vi åtminstone en svensk på startlinjen, då som vissa skriver brukar det vara en tävling för spurtare, men jag har en aningens minne av att Thomas har lega bra till i någon av upplagorna, dock var det väl något år (2-3) sedan. Men i cykel kan det mesta hända.
Även om många tippar att Sagan sopar hem loppet, har även sett namn som Degenkolb, Cavendish etc. Alltså typiska spurtare, jag tror ändå att med rätt uppbackning så kan Häussler bli farlig, även om han aldrig riktigt återhämtat sig från formen han hade innan just Cavendish drog ner honom i en spurt på Tour de Suisse för en 3-4 år sedan. Men hoppet är ju det sista man förlorar så vi håller väl tummarna för Lövkvist? Att några tipsar att Cancellara skall vinna är lika troligt som att någon från min favoritlag skulle sopa hem vinsten (Androni Giocattoli) däremot är jag säker att "mitt" lag kommer att få bra med TV-tid då jag till 100% säker att en eller två i laget kommer att se till att ligga i en schysst utbrytning, vilka i laget som kommer att göra det står mellan Johnny Hoogerland, Marco Frapporti eller Gianfranco Zilioli. Spännande oavsett vem av dem som sticker i väg. Dock sall jag sätta upp ett litet pekfinger för en (alt två) av åkarna i Androni och det är Manuel Belleti, får han bara chansen så kommer han göra allt för att utmana superspurtarna, även Kenny van Hummel kan överraska.
Thomas Lövkvist - Foto (c) IAM Pro Cycling
Har ni för övrigt noterat att Milan - San Remo är exakt lika långt som Vätternrundan. Även om snittfarten på Milan San Remo kanske är lika låg, eller hög som de snabbaste runt pölen så skall man inte luras att tro att de snabbaste har något på detta lopp att göra, de sista 40-50 km håller en fart som många elitmotionärer bara kan drömma om att hålla. Jag kommer aldrig att nå dessa farter, men jag kan ju inte låta bli att fascineras av farten.

Ha en trevlig kväll

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: