måndag 14 april 2014

Inte bara CK Uni utan även Vallentuna CK! + lite mer


Fler bra initiativ!
Ni kanske kommer ihåg att jag skrev om cykelträffen CK Uni hade för tjejer för någon vecka sedan. Noterar idag att även Vallentuna CK kommer att ha en liknande träff den 3 maj. Riktigt skoj när fler och fler klubbar tar liknande initiativ. Är det någon mer klubb som hittar på något liknande? Skriv och berätta.  Läs mer om Vallentunas CK satsning HÄR

Don´t shoot the messenger
Fick höra igår att jag kan anses som gnällig efter mina artiklar om t.ex. Gran Fondo Stockholm, dock har jag även fått höra att ett antal försvarat mitt skrivande, vilket är glädjande. Vill bara poängtera att helst skulle jag bara vilja skriva om positiva saker, segrar, framgångar för svenska cyklister ute i Europa, cykelklubbar som växer så att det knakar etc.  Att jag fick reda på nyheten om t.ex. Gran Fondo Sthlm var en slump och tyvärr så måste man ju skriva om sådant, som en kompis sa - hade inte du skrivit om det så hade någon annan hittat nyheten lite senare, han avslutade med: "Don´t shoot the Messenger" =)

Skall vi betala mer?
Nu till en annan punkt som vi har diskuterat och vänt lite på, vad skulle ni säga om SCF höjde sin sanktionsavgift som motionslopp betalar in till dem? Nu sticker jag kanske ut hakan, men av egen erfarenhet så konstaterar vi att SCF tjänar inte många kronor på denna avgift, om ens något överhuvudtaget. Om vi stället skulle betala 5:- mer per deltagare så skulle detta innebära i runda slängar 500 000:- för förbundet att använda för våra landslagstjejer/killar och annat som kanske skulle främja svensk cykel. Varför jag har börjat fundera på detta är bl.a. på grund av att fler och fler verkar vara villiga att betala häftiga startavgifter, och varför inte då gynna de som verkligen kan göra någon för svensk cykel, d.v.s. SCF.
Ok detta skulle innebära några mindre kronor för en klubb, men jag tror att i det långa loppet så tjänar vi på det. Ett välmående förbundet blir som ringar på vattnet.

Snart lanseras cykelbloggar.se
Har suttit och jobbat lite med cykelbloggar.se och även köpt in lite program för att få den att fungera som den skall. Den är bra snygg och den kommer att ha schyssta funktioner. Kommer att få skriva ett inlägg bara om hur sidan fungerar när den väl släpps. =)

Ha en bra dag
Fritz

Inga kommentarer: