torsdag 10 april 2014

Lugn, VR har sökt tillstånd!

300 km!? Skall det inte stå 296 km? ;)
Jag nämnde i mitt förra inlägg att det ryktades att Vätternrundan inte hade sökt tillstånd. Kan nu lugna alla och berätta att det har de gjort, Ok lite sent men ändå i tid. Den 16 januari slängde de in sin ansökan, och efter koll fick jag reda på att den är inte klar ännu, men ett förslag har skickats till ansvarig jurist. Min kontakt sa att det är nog klart om en två tre veckor.

Angående VR, varje höst/vinter när de öppnar försäljningen för VR så är det ett stort gäng som blir vansinniga/arga/besvikna för att de blir utan startbevis. Jag skrev ett inlägg då med rubriken "Lugn sitt still i båten" med hänvisning till att varje vår så svämmar Köp & säljsidorna över med startbevis som är till salu. Jag tror INGEN som verkligen har velat köra VR har blivit utan startbevis, eller så hoppas de att få det ännu billigare. För det förekommer att dagen innan eller samma dag som transferfönstret stänger att desperata säljare dumpar priset. Har även sett några som för några 100-lappar säljer startbevisen även efter detta datum, dock får du då köra under någon annans namn. Skall poängtera att detta är inte tillåtet enligt VR:s regler, men vem kollar leg på alla startande?

Ha en bra dag
Fritz

Inga kommentarer: