lördag 11 juni 2011

Skoj!

I dagens UNT (Upsala nya tidning) så var det ett större reportage om cykelklubben jag kör för. Skoj att de ville uppmärksamma oss. Men visst blev det lite galet när vi alla blev betecknade elitklubb.. eller man kanske skall skaffa sig en sådan licens?

Vi har kul i hop .. syns det ?


Här är vi på väg ut ur Tierp


Som det även står i artikeln så är ju ACT:s främsta åkare Marcus Juneholt, tyvärr var han inte med i torsdags då han är i Spanien och kör världscupen tillsammans med Henrik Ryttel i Paracykel. Marcus agerar pilot åt Henrik. I går så körde Marcus och Henrik tempo och trots att de snittade 47 km/h så hamnade de endast på en 23 plats av 33. Men faktum är att jag blir lite fundersam. Henrik och Marcus bor c:a 15 mil mellan dem, de har kört ihop 7 gånger totalt. Ett annat ekipage från Australien är bröder och tränar dagligen. När de vann VM förra året snittade de 52 km/h. Tycker det är lite orättvist, inte för att man kan göra något, men det är väl som när Sverige förlorar något så letar man ju ursäkter och orsaker.

Måste ju tillägga att jag börjar verkligen gilla den Italienska olympiska komittén (CONI), som ni vet hade Italienska förbundet temporärt stängt av Ricardo Riccó av hälsoskäl, nu har även CONI valt att stänga av honom för att ha brutit moy dopingreglerna. Skönt!



Ha en fortsätt trevlig kväll,



hälsningar,


Fritz

1 kommentar:

Rasmus / Billiga Cyklar sa...

Trevlig blogg du driver :) Jag har precis köpt en ny cykel och googla lite för att hitta lite info om just cyklar.

Du har fått en ny följare av din blogg kan jag säga !