torsdag 3 november 2011

Vilken höst!


Det är helt fantastiskt vad det har varit varmt i oktober och början av november. Lite trist att man dragits med en förkylning större delen av oktober, men tack och lov är man på G igen.

Hur är det för er? Jag kör på med racern så länge det går, tids nog får min CX/MTB hybrid slita grus ändå. Jag har hört av ett par klubbkompisar att de kör bara MTB just nu. Men hur är det? Om man kör MTB (teknisk bana) så blir det ju som intervallpass, och vad jag har för mig så är det väl ingen mening och köra intervaller förrän i feb/mars. Jag försöker helt enkelt få ml i benen utan direkta fartökningar. Har jag fel eller?

Många får ju också gneta på i spinninglokaler, trainer och testcykel. Hur gör du kör du med musik på högvolym , eller lyssnar du bara på din egen andhämtning? Jag kör med MP3 och då med tung synth som t.ex. Nitzer Ebb, Front 242, Die Krupps (tidiga) osv. vad lyssnar du på?

Ha en bra dag,

Hälsningar Fritz

2 kommentarer:

Unknown sa...

Allt beror på ditt upplägg, när du tävlat senast och när du ska tävla igen.
Man har dock väldigt mycket att hämta genom att förlänga säsongen med CX eller naturliga intervaller på MTBn på hösten. Dvs vila senare och vara i bättre form när man kör på igen efter Jul. Dessutom så tar man med allra största sannolikhet i mer på sådana pass än på testcykeln. Win-Win så att säga.

Rikard sa...

Jag ställer racern på min roller och tittar på Premier League, och då helst på mitt lag Chelsea. Det blir ca 1,5 timmars cykling. Titta på Chelsea är som musik i mina öron.

Trevlig allhegona!

/Rikard